Opruge i amortizeri u dobrom stanju garantiraju udobnost, držanje ceste i učinkovito kočenje
Cijeli sustav ovjesa osmišljen je tako da obuhvati nekoliko problematičnih elemenata: absorpciju vibracija, udobnost, prianjanje u zavojima, stabilnost na pravcu, učinkovitost kočenja bez obzira na opterećenje vozila, vremenske prilike ili stanje na cesti.
Osim krakova ovjesa, vilica, spona stabilizatora i različitih selena (prigušnih blokova)*, sustav se temelji na dvama glavnim elementima, oprugama i amortizerima, koji su jamstvo vaše sigurnosti. Taj usko povezani dvojac održava kotače u kontaktu s podlogom i smanjuje gubitke prianjanja, apsorbira nepravilnosti na cesti bez obzira na opterećenje te stabilizira vozilo pri usporavanju kako bi se izbjegao „zaron” i produljenje puta kočenja.
Ako ne računamo oštećenja nastala u sudarima, opruge se u pravilu ne mijenjaju i mogu izdržati cijeli životni vijek vozila. S druge strane, amortizeri su podložni trošenju zbog neprestanog kretanja. Ulje ili plin koji su stlačeni u cijevi amortizera s pomoću klipa također mogu istjecati zbog intenzivnog trošenja. Imajte na umu da biste zbog curenja ulja iz amortizera na tehničkom pregledu morali obaviti novi pregled.
Rad amortizera nije ni u kojem slučaju lagan. Nakon 20 000 kilometara bio je u funkciji otprilike milijun puta! Kilometraža, ali i opterećenje vozila, stil vožnje koji može biti više ili manje dinamičan te stanje na cestama izravno utječu na njegov vijek trajanja. Nakon 60 000 km preporučuje se provjera amortizera kod kvalificiranog mehaničara na svakih 20 000 km.
*Selen je elastični blok izrađen od posebne vrste gume. Stisnut je i smješten između dijelova i tako absorbira vibracije i zvukove.